Wednesday, July 30, 2008

Sekitar Majlis Konvokesyen Darul Quran 2008


Bayangkan, sejak sem satu lagi, bile tengok senior-senior grad masa konvo, aku tertanya boleh ke aku grad macam diorang. Setiap tahun, bila sampai masa DQ anjurkan majlis konvo, aku tanya soalan yang sama. Dan akhirnya, tak sangka aku dapat juga grad dan melalui majlis graduasi macam ni. Alhamdulillah. Syukur pada Ilahi..
Dan ini, adalah serba sedikit coretan dan warna-warni majlis konvo aku tempoh hari..

Inilah wajah-wajah yang menghiasi hari gembira aku ni.
Ni abang aku, Faizal aka Ayop. Musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan,..haha.. die ni abang aku yang best. Sekarang mengaji kat UUM, coure Multimedia.. kiteorang memang rapat giler, tapi dalam masa yang sama kiteorang selalu bersaing.. bergaduh, baik, bersaing, berdamai, and so on.. you're my man,bro..

Ni lak akak aku. I had mentioned her name earlier, Wanita. Tinggal kat Shah Alam. Seorang pegawai tadbir N41 di Tourism Malaysia, pernah bekerja sebagai pegawai di Public Bank. Haha..macam resume pulak. He. die nilah satu-satunye akak aku dan die memang best. Memang. The one and only. Walaupun selalu marah-marah aku,tapi aku sayang die. Tiga tahun aku duduk sini, dielah yang paling tahu tentang susah senang aku. dah banyak kiteorang lalui sama-sama. Thanks sis...

Ni adik aku. Putri.. Sesuai dengan nama die, die memang layak bergelar perempuan Melayu BERakhir di sini..hehe...sayang kat adik aku sorang ni..

Dan inilah insan yang membuat aku berjaya sampai aku grad hari ni. Kalau ditanya, siapa pendorong dan inspirasi aku, inilah orangnye. Ibu aku, Robaaiah Abdul Wahab. Seorang yang tabah, terlalu banyak cabaran dilalui dalam membesarkan kami 4 beranak . Terima kasih mak. Kite sayang mak. Sayang sangat..


Aik..siapakah gerangannya jejaka ini. The most eligible bachelor in town gitu..eh..ye ke.. haha tak kuasa I..Inilah pacar kakak aku, Nazri. Tersipu malu pulak tu. Dia ni pegawai tadbir kat Jabatan Ukur (JUPEM). Masa die datang konvo hari tu, kebetulan die datang lewat, sampai sekali pulak dengan Menteri.. Kat cermin depan pulak ade pelekat JUPEM, mati-mati urusetia konvo ingat die tetamu jemputan sekali dengan pegawai lain.Haha..Tengok baju pakai t-shirt je. Aduyaii..
Tapi, apapun thanks sebab datang. Die pun selalu datang tengok aku kat DQ masa belajar dulu. Mudah-mudahan jodoh dia dengan kakak aku berpanjangan. Aminn..

Nilah aku. Officially dah bergelar ustaz (ye ke?), Ustaz Nor Fairoz Bin Abd Mutalib. Inilah hari yang bermakna buat aku dan rakan seperjuangan lain. Penat lelah tiga tahun menghafaz al-Quran dan mendalami ilmu al-Quran, akhirnya penat lelah tu terbalas. Perjalanan masih panjang..











Akhirnya Grad jugak.. AllahuAkbar..










1 comment:

wanita mutalib said...

ngaper buh gambor akak yang last tu...
buruk benor rupenyer heee..

dunia yang sementara